Botiga online: el que necessites saber

22 Jun
2016
ideos tienda online amposta blanes

Cada cop més comprem a Internet: hi ha de tot, podem trobar molts artícles a molt bon preu a més de poder fer compres de manera ràpida i senzilla. Si estàs pensant a crear una botiga online, aquí tens alguns consells que et poden ajudar.

Comprar a una botiga online: còmode, senzill i segur.

L’univers d’Internet s’ha convertit en el més gran dels aparadors: còmode, senzill i, cada dia, més segur per a nombrosos compradors. De fet el comerç electrònic supera ja els 5.000 milions d’euros a Espanya, gairebé un 30% més que l’any passat, segons dades de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència.

Amb aquestes dades, és més que suficient perquè ens atregui la idea de llençar-se a la piscina virtual. I és que les botigues online són una plataforma fabulosa per a vendre tota classe de productes de manera senzilla, econòmica i apta per a tothom.

Així mateix, si estem pensant a muntar un negoci digital o volem que el nostre local físic o tradicional tingui també la seva versió online, llegeix atentament les 5 preguntes clau (en anglés 5 W: What, Why, When, Who, How) que t’ajudaran a iniciar-te en el camí del comerç electrònic:

1. Què vendre?

El primer per llençar-se al món virtual, és conèixer el producte que anem a oferir, ja sigui si està elaborat per nosaltres mateixos o exportat d’un altre país. Per exemple, si tenim una botiga online de roba de talles grans per a dona a Tortosa, mirarem quina és la nostra competència a la xarxa (competim amb tot el globus), com és el seu producte i en què es diferencia del nostre, quins preus circulen en el mercat… Aquest estudi previ ens donarà les bases per construir el nostre projecte digital.

 

2. Com vendre’l?

L’usuari que compra algun article o servei a una botiga online, prefereix tenir com més mitjans per pagar, millor. Es recomana establir així alternatives de pagament segur com Paypal, targetes de crèdit i transferència bancària, a tots ens agrada tenir on escollir. La majoria de bancs ofereixen TPV virtuals que podem afegir a la nostra botiga online i no surten molt cars.

 

3. On vendre-ho?

La nostra pàgina web, així com la nostra botiga online, ha de tenir un disseny i una estructura clara, senzilla i eficaç perquè una persona trobi el que busca amb rapidesa. La url o adreça de la web, no pot ser ni llarga ni difícil, ha de contenir la nostra marca (o altres paraules clau). A més, com comentàvem en el nostre post sobre SEO, una arquitectura correcta al website, que es pugui llegir a una tablet i altres dispositius mòbils, farà que Goole ens posicioni millor en les seves llistes de recerca.

 

4. Qui ven?

Darrere de la botiga online ets tu. No esperis que el tràfic cap a la teva web vingui com per art de màgia. Has de treballar en una estratègia de marketing online per atreure els teus clients potencials al teu nou aparador. En aquest punt és interessant crear un bloc, on poder publicar alguns texts d’interès per al teu públic i dinamitzar les xarxes socials de l’empresa, enllaçar continguts i augmentar followers per guanyar presència en el mercat i atreure visites a la teva botiga online.

 

5. Perquè vens?

La base del nostre negoci se sustenta en les vendes. I per a això busquem el millor preu, la millor qualitat, els millors proveïdors i els millors partners per a l’enviament dels nostres productes. Per això, una perruqueria de Blanes ven xampús mitjançant la seva botiga online, però el retràs en l’entrega de les comandes li generen mala imatge. Per evitar això, s’ha de treballar conjuntament amb un dropshipper o un distribuïdor eficient que enviï els nostres productes als clients.

 

Una botiga online requereix el teu temps per amortitzar la inversió.

No pensis que una botiga online es crea en un mes ni que, muntar una i treure-la a Internet, va ser sinònim d’incrementar vendes d’avui per demà. Amb la nostra experiència, ens hem topat amb clients que han fet grans inversions en desenvolupar la seva botiga online i que no han fet ni una sola venda. Si aquest és el teu cas o el d’algun conegut, et podem dir que la teva inversió t’ha sortit molt cara. Posar en marxa una botiga online, es tracta d’un procés una mica lent que vol, sobretot, d’inversió de temps. Les preses mai han sigut bones. El millor, com per a gairebé tot en aquesta vida, és tenir molta paciència, ser constant i demanar ajuda a un professional del marketing digital.

 

Anna Cobos
Segueix-me a Twitter @annacobos

Ideos
author

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información

ACEPTAR