Linkedin: els motius perquè Microsoft l’adquirís

28 Jun
2016

Bill Gates s’ha fet amb la xarxa social més nombrosa del Planeta, amb la finalitat de deslligar-se de mica en mica dels ordinadors i pujar al carro de les apps mòbils.

Una compra de 23.295 milions d'euros.

El gegant no ha dubtat en desemborsar 23.295 milions d’euros per la compra de Linkedin, la xarxa social més gran del Planeta. És la inversió més gran de la història de Silicon Valley i una de les xifres més astronòmiques que s’hagin vist en el sector. Però, què hi ha darrere d’aquesta adquisició?

1. Aposta per les apps per a smartphone: en un moment en el qual cau la venda d’ordinadors y puja la dels smartphones i iPhone, les companyies avancen en tecnologia mòbil i desenvolupen noves aplicacions de manera contínua. Linkedin concentra un 60% de tot el tràfic en el mòbil amb 45 milions de pàgines vistes cada trimestre. L’empresa de Bill Gates no vol quedar-se enrere i se suma a la telefonia intel·ligent.

2. Pujar al núvol: Microsoft vol deixar de dependre de Windows, perquè ara el futur no està tant en les computadores sinó en el món virtual. Per exemple, ja són més de 5 milions d’empreses les que aposten pels serveis de Google Apps per a gestionar de manera eficient el seu despatx al núvol.

3. Oblidar els seus errors del passat: el gran gegant tecnològic vol recuperar-se després de la mala inversió que va fer amb l’adquisició de Nokia, perquè no va saber guiar amb èxit aquesta estratègia de telefonia mòbil.

4. Visió d’expansió: Linkedin és la xarxa més gran del món que conté perfils professionals, opera en més de 200 països i compta amb 433 milions de registrats (només a Espanya hi ha 8 milions de persones inscrites). A més és un dels operadors més grans d’ofertes de treball amb 7 milions d’anuncis actius, i ja ni tan sols Infojobs li fa ombra a l’Estat Espanyol.

Amb aquest cop d’efecte, Microsoft pagarà 174,2 € per acció de Linkedin amb una prima del 49,5%. Ara bé, la xarxa professional conservarà la seva marca, la seva independència i el seu rumb. D’aquesta manera, sembla que totes dues empreses arrisquen però guanyen al mateix temps, no creus?

 

Anna Cobos
Segueix-me a Twitter @annacobos

Ideos
author

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información

ACEPTAR