SEO, saps què és? SEM, saps què fa?

24 May
2016
Ideos SEO SEM

Són germans de la mateixa família, es pronuncien gairebé igual i tots dos persegueixen el mateix objectiu, però són diferents. Mentre el SEO escala de manera natural a Google, el SEM paga per estar-hi.

En el món del marketing digital existeixen dos conceptes relacionats amb la visibilitat del nostre negoci a Internet, el SEO i el SEM. Tots dos busquen la mateixa finalitat, que és aparèixer en els primers llocs de les recerques de Google, no obstant això, un és de pagament i l’altre no.

Les sigles de SEO, signifiquen Search Engine Optimization, és l’acrònim d’optimització en buscadors, és a dir, l’estratègia “gratuïta” que segueix una web o un blog per a quedar entre les primeres pàgines de Google. Es tracta d’un procés natural o orgànic que no necessita inversió en publicitat, encara que això no impedeix que no tingui un cost de temps, esforç i energia (el SEO té una gran tasca al darrere).

Els motors de recerca com Google, encara que hi ha d’altres com Bing o Yahoo, penalitzen les webs que ocasionen “molèsties” als usuaris. Així per exemple, aquells portals que no es puguin veure en diferents dispositius tals com el mòbil, tablet o pc, o que copiïn textos d’altres sites, seran relegats per Google i inclús eliminant-los de la seva llista d’amics.

Com caure bé a Google?

Per a destacar a Google, ens hem de fer amics d’ell: si fem les coses com ell vol, ens acabarà per premiar. En el cas d’una botiga online, independentment de que la botiga física estigui a Blanes, Tortosa o Mont-Roig del Camp, si volem aparèixer entre els primers quan un usuari busqui “botiga roba barata a Blanes”, haurem de tenir en compte alguns aspectes SEO:

1.Correcta usabilitat: que la web sigui senzilla, amb la informació ordenada i clara per a la seva navegació i que l’acció de comprar online sigui fàcil de realitzar.

2.Bona arquitectura web: que es pugui veure en diferents dispositius, ja sigui tablet, Android, iPhone, pc, Mac…

3.Keywords o paraules clau: la web ha de contenir paraules clau a les seves urls (adreces web), descripcions, menús, textos, etc. per a facilitar la recerca. En el nostre exemple seria: roba, barata, botiga, online, Blanes, La Selva…

4.Contingut de qualitat: Google dóna importància a aquells llocs que creen textes originals (no plagiats), d’interès per a la gent, que posin enllaços a altres webs i que s’actualitzin de manera freqüent. Així, la botiga online pot afegir un bloc o una secció de notícies en el menú i anar redactant posts setmanalment.

Estratègia de pagament.

El SEM (Search Engine Marekting) és l’estratègia que pretén obtenir més visibilitat a Google mitjançant anuncis de pagament. En una recerca a Internet, la publicitat pagada se situa a dalt de tot (també a la dreta de la pantalla), marcada amb una etiqueta de color groga on posa “anunci” i baix estan els resultats de la recerca orgànica (SEO).

sem

Per fer una campanya SEM hem de fer una anàlisi de les paraules clau o keywords amb les que volem que aparegui la nostra empresa, crear uns grups d’anuncis amb Google Adwords i disposar d’una web de qualitat. El preu de l’anunci va en funció del nombre de clics que hagi obtingut el teu web, així que els imports poden anar des de 100 € fins a milers d’euros.

Així com el SEO requereix un treball constant i ofereix resultats a mig-llarg termini, el SEM permet aconseguir visibilitat al nostre website en molt poc temps, però només estarem a dalt de Google mentre paguem.

El que més es recomana és combinar estratègies SEO i SEM, realitzar primer una inversió en SEM i, mentre aquest va adquirint notorietat, anar treballant amb SEO. Però el més sensat és confiar en un professional especialitzat en marketing online, perquè ens guiï per aquest camí d’algoritmes i llenguatges matemàtics.

 

Anna Cobos
Segueix-me a Twitter @annacobos

Ideos
author

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información

ACEPTAR