Que és i què fa un community manager

11 May
2016
Community Manager Ideos

És la cara d’una empresa a Internet, la persona que parla de tu a tu amb els usuaris a Facebook, Twitter i d’altres canals socials. Sense ell, la imatge d’un  negoci a la xarxa aniria a la deriva. Us expliquem què és i què fa un Community Manager.

Avui dia es diu que si una empresa no està a Internet no existeix. I és que la xarxa permet arribar a tots els públics possibles i això és un aventatge que cap negoci pot passar per alt. Més enllà de la web, estan les xarxes socials on milers d’usuaris participen, opinen i es mostren. A Espanya el 81% dels internautes de 15-55 anys les utilitza, el que representa 15 milions d’usuaris a tot l’Estat, d’acord a l’estudi anual de xarxes d’Interactive Advertising Bureau.

Davant d’aquest mercat potencial cal que les empreses es posicionin en aquests nous canals, ja que la imatge que donen al món no es defineix només pel website. Depenent de si estan o no a dins de Facebook o Twitter aquesta imatge que projecten a l’exterior pot millorar, empitjorar o ignorar-se. I és aquí on entra el paper del Community Manager.

Conecta amb la comunitat online

Aquest nou terme anglosaxó que tant s’escolta avui és la figura encarregada de la gestió de la marca d’una negoci a la xarxa. Pot contactar amb qualsevol persona, de qualsevol lloc, ja que  Internet acull a tots els perfils possibles. Per exemple, si cerquem un Community Manager a Blanes o a Lloret de Mar, segurament anirem a Linkedin que és la xarxa de professionals més gran del món o escriurem “Community Manager Blanes Linkedin” a Google per acotar la nostra cerca. Com a resultat, ens sortiran un llistat de professionals prop de la zona.

Així mateix, l’enorme poder de les xarxes socials és la capacitat que té una empresa de comunicar-se amb els usuaris: podrà conèixer de primera màs quins interessos té el seu públic objectiu o target, establir lligams, demanar-li opinió, crear fidelització… és a dir, cuidar, escoltar i apropar-se a la seva comunitat online. Darrera d’aquests perfils socials de l’empresa està sempre el Community Manager.

Algunes feines bàsiques d'un community manager

1.Crea contingut i gestiona els perfils a les xarxes socials: redacta textos per a Facebook, escriu frases amb ganxo per a Twitter, puja imatges atractives a Instagram, publica vídeos al canal de Youtube de l’empresa… A més de generar contingut per a les xarxes socials, pot també crear posts per al blog i/o web corporatius. Ara bé, el Community Manager no és un publicista que pretén vendre, sinó que el seu objectiu és oferir informació d’interès i de qualitat i expressar idees al públic.

2.Conèixer al públic objectiu: segueix als usuaris (es fa amic seu, follower, li deixa comentaris, li respon a les preguntes…), estudia el seu comportament (reaccions, gustos, preferències) i la competència. A més, intenta establir relacions de confiança amb la seva comunitat, creant un engagement o fidelització.

Encara que els resultats en la gestió de les xarxes socials no són immediats, sí que podem dir que són passes fructíferes i positives per a les empreses, ja que reporten una major presència a Internet i un increment en les vendes.

 

Anna Cobos
Segueix-me a Twitter @annacobos

Ideos
author

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información

ACEPTAR