Social Media Manager, què és i què fa?

17 May
2016
Ideos Social Media

Social Media Manager i Community Manager són un paquet inseparable. Mentre el Comunity dóna la cara a la comunitat digital, el Social Media Manager, analitza i planifica l’estratègia a les Xarxes Socials.

L’evolució del mercat a les Xarxes Socials no para de créixer, és per això que han aparegut noves professions en el món digital. En el post anterior parlàvem de la figura i les funcions d’un Community Manager, avui ens centrarem en el Social Media Manager, el cap pensant del pla en Xarxes Socials.

Social Media Manager i Community Manager, un treball braç a braç.

Community i Social Media Manager són un tàndem, treballen braç a braç, i tots dos coneixen i saben gestionar els perfils socials d’una empresa i, encara que hi ha vegades que puguem confondre totes dues figures, hi ha algunes grans diferències entre ells. Podríem dir que el Social Media Manager planifica i el Community Manager executa. Mentre el Community és la cara de la marca a Facebook, Twitter o Linkedin, parla de tu a tu amb els usuaris, crea contingut de qualitat per a crear engagement i redacta un informe mensual amb les reaccions de la comunidad online, el Social Media és el cap que ha dissenyat prèviament tota l’estratègia.

Un és la ment analítica i l’altre és el seu braç executor. Segurament el Social Media Manager abans de ser el que és, va ser Community Manager, però amb el temps, el seu coneixement i experiència junt la formació en màrqueting digital, el van fer créixer. D’aquesta manera, aquest professional s’ocupa de seure amb el client per fixar els objetius de la marca, planificar els recursos que es destinaran a cada canal com per exemple la inversió en Adwords o SEM, analitzar els informes del Community Manager i anar adaptant tota l’estratègia al mercat.

Perquè és tan important la seva feina?

1. Prepara l’estratègia que una empresa portarà a les Xarxes Socials. Per a això ha de conèixer les eines de monitoratge i actualitzacions, així com els valors del negoci que deistja desenvolupar online..

2. Realitza una anàlisis de la competència i del mercat, així com les analítiques que prepara el Community Manager. Amb tota aquest informació decideix quina estratègia ha de seguir en Social Media, que està funcionant i que no, proposar solucions, assignar recursos a cada partida i escull quan i on portar-les a terme.

3. Controla i supervisa les accions del Community Manager para seguir o replantejar el pla que s’ha dissenyat. I és que el Social Media Manager és el màxim responsable en Xarxes Socials.

Així, per exemple, en una crisi de reputació a Facebook d’una botiga online que opera per exemple des de la ciutat d’Amposta o Alcanar, on l’usuari deixa comentaris ofensius al mur, el Social Media Manager haurà de prendre cartes a l’assumpte i pensar quina serà la resposta que ha de donar, contestar a tots els comentaris, respondre inblox, bloquejar a la persona si cal, etc…

Els canvis a Internet són ràpids incessants i més en Social Media. Un ha d’estar preparat per a reaccionar davant qualsevol sobresalt en qualsevol moment. El Social Media Manager ha de treballar baix pressió, no s’ha de relaxar en l’estabilitat, s’ha de formar de manera constant, llegir blogs especialitzats i estar a l’última en les darreres tècniques del sector per anar sempre endavant.

 

Anna Cobos
Segueix-me a Twitter @annacobos

Ideos
author

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información

ACEPTAR