Whatsapp, com pot ajudar al meu negoci?

14 Jun
2016
Whatsapp Ideos Blanes Amposta

Fins i tot el local més petit pot treure profit del conegut programa de missatgeria instantània: WhatsApp. Sense necessitat d’enviar publicitat, es pot estar més prop del client.

El mòbil, una extensió més de nosaltres. Li treus profit?

El mòbil s’ha convertit en una extensió més del nostre cos: ens llevem amb ell, treballem amb familiaritat amb ell, el toquem milers de cops al dia per xatejar amb algú… Sense adonar-nos-en WhatsApp s’ha ficat a les nostres vides i ja no podem viure sense ell.

WhatsApp, considerada ja com una xarxa social, ha revolucionat el mercat de la tecnologia, ja que permet utilitzar en una mateixa plataforma: text, imatges i vídeo, i el millor de tot, és que totes les respostes són instantànies i pràcticament no ens costa diners (només necessitem una xarxa wi-fi o una connexió de dades). L’any passat WhatsApp va arribar a tenir més de 700 milions d’usuaris en tot el món, 200 més que el gegant Facebook.

Com a propietaris d’un negoci o emprenedors, està clar que aquest canal social ens pot ajudar a estar més prop dels nostres clients. Però compte, no hem d’excedir-nos en utilitzar WhatsApp per crivellar als nostres clients amb ofertes, descomptes i més serveis. Cal que tenir en compte que avui dia el client és més exigent i sofisticat i no vol que l’avassallin amb publicitat a totes hores.

De fet, les bases legals de la mateixa eina recullen que “la publicitat no només va en contra de l’estètica d’una aplicació, sinó que és un insult a la teva intel·ligència i una interrupció als teus pensaments”. Però a més, si utilitzem aquesta eina, amb aquesta finalitat, estaríem incomplint la Llei de Serveis de la Societat de la Informació.

3 exemples de com utilitzar WhatsApp a una petita empresa.

Encara que veiem aquesta xarxa no permet enviar missatges massius al nostre target, podem buscar que pot oferir-nos la missatgeria instantània al nostre negoci.

  1. Una fleca de la ciutat d’Amposta, ubicada prop d’un institut, prepara entrepans per esmorzar i vol captar aquests clients joves. Què fa? A la seva web i al seu local penja un escrit amb un número de mòbil perquè el client faci la seva comanda. Els adolescents s’assabenten de la novetat i, abans de sortir de classe, envien un llistat dels entrepans que volen per WhatsApp, així no han de fer cues ni esperar quan passin a recollir-los.

  2.  

  3. Un mecànic de cotxes a Camarles envia un vídeo per WhatsApp a un client: “Hola Jordi, t’envio aquest vídeo per a comentar-te que ja tens reparat el cotxe. Pots passar a recollir-lo quan vulguis”. Aquest missatge dóna una imatge propera i fresca al client i deixa el negoci en molt bona posició.

  4.  

  5. Un petit restaurant de Blanes envia el menú del cap de setmana a tota la seva base de clients (tots van donar el seu consentiment en donar les seves dades): molts d’ells reserven, altres truquen per preguntar pels plats i uns altres ignoren el missatge, però les vendes segurament augmenten.

 

Aquesta eina de marketing digital dona una imatge de negoci més professional, més modern i més atent al que diuen els nostres clients. I és que la majoria de nosaltres utilitzem WhatsApp per comunicar-nos amb els nostres amics i familiars, que una empresa entri en aquest cercle proper té un gran valor. Per això, abans que res, hem de cuidar el nostre públic. I si anem molt perduts entre tanta xarxa social, el millor és demanar ajuda a un professional del marketing digital.

 

Anna Cobos
Segueix-me a Twitter @annacobos

Ideos
author

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información

ACEPTAR